תלמידה לשעבר של שי פירון טוענת: גורשתי מטיול בבושת פנים

    ישראל פרייא | צילום: מתוך 'פייסבוק' 3 Comment on תלמידה לשעבר של שי פירון טוענת: גורשתי מטיול בבושת פנים
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות ונתקלו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות הסערה שהתעוררה עם פרסום הסרטון של חברת "אמונה" בו משווק פרויקט של החברה בקריית גת, בצורה שפורשה כגזענית, העלה שר החינוך לשעבר שי פירון פוסט ארוך בו שטח את יחסי המזרחים – אשכנזים מנקודת מבט מרתקת, תוך שיתוף מחוויותיו וזיכרונותיו לאורך שנות ילדותו ובגרותו.

    שי פירון חזר להתפלל בסידור תפילה בנוסח עדות המזרח • מדוע?

     

    פירון, שהגיח לתקופה קצרה בפוליטיקה מעולם החינוך, אליו שב מיד לאחר שהוברר כי לא ימשיך לכהן במשרד החינוך, נתקל בטענות שהעלתה כלפיו תלמידה לשעבר בבית ספר בו לימד. ובו תיארה בכאב כיצד נמנע ממנה להשתתף בטיול שנתי, תוך שהיא קושרת את זה לעניין הגזענות.

    "היי שי. בדיוק כמוך, גם אני זוכרת טיול שנתי. אז, כשלמדתי אצלך", כתבה יעל "הבטחת לאמא שלי, שהיא תוכל לשלם על הטיול במועד נדחה ושבינתיים אני אצא עם כולן. שמחתי. באמת שהייתי מאושרת לקראת היום הגדול. אז מה אם היו כיתות מובהקות של מזרחיות?

    "אז מה אם הכרחת את אמא שלי לשלם כסף מזומן למורה לאנגלית, ככה בלי חשבונית, אחרת הייתי מסולקת מהשיעור? אז מה?! יש טיול. ישבתי באוטובוס, עם החברות הטובות מהכיתה (שעלו מאתיופיה לארץ הקודש). ואז הגעת וסילקת אותי. כי אמא שלי לא שילמה. אז הורדתי בכח מהאוטובוס, מול כולם.

    "הגעתי שם ללובי של התיכון, איפה שתמיד ישבת, ניגנת בגיטרה ושרת לנו שירים. שם אמרת לי שאם אין כסף אין טיול. שם, החברות שלי באו לעזרתי. שם, הבנתי מה כוחו של שקל – המון. מה כוחה של חברות – אדיר. מה המשמעות של פיסת הבד שכיסתה את קודקודך – אפס. אל תרצה לי על גזענות. בעצם.. אני חוזרת בי. הגזענות מוכרת לך היטב. ספר לי עוד", סיימה.

    הפוסט עורר סערה ברשת כשחלק מהגולשים מצדדים בדבריה, ומאידך, אחרים מחו על החשבון אותו היא בוחרת לסגור בפומבי. היו גם שהעירו כי הקשר לגזענות אינו מן העניין.

    שי פירון מסר בתגובה ל'קול חי': "מחנך לא רב עם תלמידה בתקשורת. אינני רב עם תלמידות בתקשורת. מעריך שמי שמכיר – יודע את האמת. אבל יש כאן כאב ועליי מוטלת החובה לברר ולתקן את הטעון תיקון".

    b3eeeabef8135e38c822e05d2547e126



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      חשבתי שרק בחינוך החרדי אין די תקציב לטיולים,
      אגב, אם בחינוך הממלכתי היו משלמים רבע ממה שמשלם הורה לת"ת,
      זה היה די והותר ל – 10 טיולים שנתיים בשנה, ויותר מכך..

    2. 2

      יפה למה עכשיו נזכרת ולא מתי שהוא נהיה שר החינוך של מדינת ישראל

    3. 1

      אחרי שהכרנו אותו היטב מההתעללות במיעוט החרדי בכך דרך אפשרית, ובניצוחו של המנהל המוזיקאלי 'הגפרור' המכונה לפיד, וכל כולו נוטף אידיאולוגיות ציוניות, מה כבר יזעזע אותנו כשנדע שהתעלל בנערה חסרת ישע, בדבר הכי רגשי ומיוחד עבורה, מניעת טיול.
      שי, אנחנו כבר לא כועסים עליך. יודעים שיש תשובה, ויש חרטה. תעשה זאת בהקדם, ואולי נסלח, אבל לא נשכח. ומורך ורבך הוא המשלח שלך, ובשמו יצאת לקרב. בושו והכלמו.